Bij Autosport Groningen hebben ze de afgelopen maanden niet stilgezeten om te voldoen aan de wensen van coureurs, publiek en de dorpsgenoten. Voorafgaand aan de wedstrijd werden deelnemers gewezen op het geluidsniveau en verder wilde de organisatie af van de hoge snelheden op het ‘standaardrondje’ van Winsum. Zij besloten een aanpassing aan het circuit te doen. Na het rechte stuk na de start zat een haakse bocht naar links met een flauwe doordraaier. Vervolgens moesten deelnemers door een echte links-rechts-links chicane om zo weer op het rechte stuk te komen. In alle deelnemende klasses was de animo zo groot, dat er goed gevulde groepen van start gingen. De organisatie heeft zelf mensen moeten teleurstellen omdat ze op een wachtlijst stonden en het maximale aantal deelnemers per klasse was bereikt. Ruim 140 deelnemers stonden in Winsum aan de start, met hier op de foto de standaardklasse tot 1950cc.
In die standaardklasse was het uiteindelijk naar een spannende finale de 411 van Lourens Musschenga die als eerste werd afgevlagd. De CrozzMedia-wagen moest het in de finale afleggen tegen de tegenstanders en de baan. 

Het aangepaste circuit van Winsum had verschillende plekken terugkerende kuilen zitten waardoor  auto’s rare sprongen maakten met soms schade tot gevolg. De organisatie had ruim twintig deelnemers in de vrije standaardklasse, net iets te veel om ze allemaal tegelijk te laten starten. Daarom werd er gekozen om in een 3/4 systeem, waarbij alle deelnemers gewoon hun drie manches verdeeld over vier starts konden rijden om punten te verzamelen voor de startplek in de finale.

Soms ben je genoodzaakt om je wagen voortijdig op de truck terug te zetten vanwege schade, maar het kan ook handig zijn om eronder te sleutelen.Voor het publiek dat de weg naar Winsum wist te vinden was er genoeg actie op de baan te zien.Kim Kleinsmit was een van de deelnemers die het publiek een mooie show wilde laten zien, maar ook zelf tevreden terug kon kijken op de wedstrijd. Na ronden achter Johan de Haan gereden te hebben, kon ze in de slotfase toch een inhaalactie doen en won zo de finale bij de junioren. Mika Morien verschalkte De Haan ook nog en werd zo tweede.

Van de maximaal 1300cc motoren naar de klasse tot 1400 cc. Het was de equipe Van der Klei & Teitsma die in de finale aan het langste eind trok. Aan het begin van de dag leek het er niet op dat Teitsma, die het stuur in handen had, deze dag de snelste zou zijn. De regerend kampioen van de standaardklasse boven 1950cc wist in de finale Raymond van der Broek en Eric Dallinga achter zich te houden Douwe Aalbers kende in de eerste serie weinig gelukt, hij moest zijn bolide in de greppel parkeren nadat de wagen het liefst twee kanten op wilde gaan. In de finale kwam Aalbers er niet ook aan te pas. Het was Leo Sintebin die met de grootste beker terug mocht naar huis. Hij was in de finale Ruud Betsma en Laurens Slik te snel af.
In de standaardklasse boven de 1950cc was het Erwin Hoekstra die vanaf de eerste start liet zien dat hij wilde winnen. Hij pakte de chicane met de beste lijn en wist de concurrentie achter zich te houden. Jesse de Graaf, actief rodeorijder, wist na een mooie inhaalrace de tweede plaats te bemachtigen, Klaas van den Berg maakte het podium compleet.